About

Namdar Nasser litterära blogg!

Jag är född och uppvuxen i Teheran, Iran och är bosatt i Sverige sedan 1985. Jag arbetar idag som utbildningskonsult och bor i Göteborg. Jag skriver poesi och prosa på både svenska och persiska. Har också ägnat mig en hel del åt att översätta från persiska till svenska och vice versa.

“Mitt skrivande på svenska har en informativ karaktär. Jag vill BYGGA UPP broar mellan den iranska och den svenska kulturen. Men när jag skriver för en persisktalande läsekrets vill jag snarare RIVA NER de delar av den iranska kulturen som i min mening borde förpassas till historien.”

وبلاگ ادبی نامدار ناصر

من در سال (۱۹۶۳)۱۳۴۲ در تهران چشم به نور گشودم. همراه تحولات اجتماعی در سال ۱۳۵۷ تولدی ديگر يافتم. بيست ساله بودم که سفری يکسويه و بي‌بازگشت در بعد زمان را راهی شدم. ايران را ترک کردم.

در سال ۱۹۸۵ پس از دو سال آواره ماندگاری در ترکيه، در اين پهنه‌ی گسترده‌ی خاکی، پيکرم اجازه ی اقامت در سوئد يافت. از نوجوانی تا به حال، نوشتن، جزئي جداناپذير از زندگی ام بوده است و از بيست سال پيش به طور جدی مشغول نوشتن و ترجمه هستم.

وقتی به سوئدی می نویسم و یا به سوئدی ترجمه می کنم هدفم بیشتر ساختن پل های آگاهی، آشنایی و دوستی میان فرهنگ سوئدی و ایرانی است. اما هنگامی که به فارسی می نویسم بیشتر به دلمشغولی های خودم می پردازم. در صحنه ی خیال و زبان جولان می دهم، در مرز خیال و واقعیت قدم می زنم و آن گاه که به جا می بینم تابو، دروغ و دورویی را با نوک کلیدهای تخته کلیدم نشانه می روم.

Leave a comment